Jakie są rodzaje kampanii Google Ads i która jest najlepsza?
Autor: Efectownia sp. z o.o. sp.k., publikacja: 2020-10-30
Kampanie Google Ads są popularnym narzędziem marketingowym pozwalającym m.in. na zwiększenie ruchu w witrynie, pozyskanie nowych klientów czy generowanie pobrań aplikacji mobilnych. Jakie są jej rodzaje i która z nich jest najlepsza?
Kampania w sieci wyszukiwania
Kampania w sieci wyszukiwania to jeden z najpopularniejszych typów kampanii Google Ads. Polega na wyświetlaniu reklam tekstowych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google – nad nimi lub pod nimi.
Nasze reklamy będą pojawiać się w odpowiedzi na wskazane słowa kluczowe, co umożliwia dotarcie bezpośrednio do użytkowników, którzy są zainteresowani naszymi produktami lub usługami.
Przykładowo, będąc sprzedawcą biżuterii, możemy w odpowiedzi na wyszukanie przez użytkownika frazy „tanie pierścionki zaręczynowe” wyświetlić mu reklamę tekstową pierścionków, kierującą bezpośrednio na naszą witrynę, na podstronę dotyczącą pierścionków zaręczynowych.
Kampania w sieci reklamowej
Kampanie w sieci reklamowej obejmują miliony stron internetowych, z którymi współpracuje Google. Polegają one na wyświetlaniu, na wybranych przez nas stronach (czy to konkretnych witrynach, czy dowolnych w ramach określonej tematyki), dostarczonych przez nas banerów. Po kliknięciu w baner użytkownik przenoszony jest na wybraną przez nas stronę.
Kampania produktowa
Kampanie produktowe stworzone zostały z myślą o sklepach internetowych. Jak sama nazwa wskazuje, reklamują one nie całą firmę czy kategorię, lecz konkretne produkty.
W ramach kampanii produktowej, zamiast reklamy tekstowej, użytkownikowi pojawia się zdjęcie produktu, jego cena i inne podstawowe informacje.
Kampania wideo
Reklamy w kampaniach wideo wyświetlane są na YouTubie oraz, jeśli wybierzemy taką opcję, w serwisach partnerskich Google. Kampanie wideo mogą zawierać pomijalne i niepomijalne reklamy wideo, wyświetlające się na początku, w trakcie lub na końcu filmików.
Dostępne są również tak zwane reklamy Discovery. Reklamy Discovery polegają na wyświetlaniu się naszej reklamy w wynikach wyszukiwania YouTube bądź w rekomendowanych filmach, po prawej stronie ekranu.
Kampanie wideo świetnie nadają się do zwiększenia świadomości marki, a także promowania kanałów w serwisie YouTube.
Kampania promujące aplikacje
Ten typ kampanii przeznaczony jest do generowania pobrań konkretnej aplikacji w sklepie Google Play. W jej ramach reklamy wyświetlane są m.in.: w sieci wyszukiwania Google, YouTube, sklepie Google Play, Gmailu czy innych aplikacjach.
Który rodzaj kampanii Google Ads jest najlepszy?
Nie da się jednoznacznie wskazać, który rodzaj kampanii Google Ads jest najlepszy. Wszystko zależy bowiem od naszej indywidualnej sytuacji. Między innymi od budżetu, którym dysponujemy, branży, świadczonych usług, a także tego, na jakim efekcie nam zależy (przykładowo większej sprzedaży lub zwiększeniu świadomości marki). W większości przypadków, zwłaszcza jeśli do dyspozycji jest duży budżet, prowadzi się jednocześnie kilka różnych rodzajów kampanii, a nie tylko jeden.
Doborem rodzaju kampanii i jej parametrów, a także rozdzieleniem budżetu i tworzeniem kreacji reklamowych powinien zająć się wykwalifikowany specjalista Google Ads. Tylko w ten sposób można mieć pewność, że rzeczywiście budżet reklamowy zostanie wykorzystany w optymalny sposób, a nie na typy kampanii, które nie pasują do prowadzonej działalności czy oczekiwanych efektów.